باغبان تاک

شرکت تحقیقاتی و تولیدی شیمیایی باغبان تاک

باغبان تاک

شرکت تحقیقاتی و تولیدی شیمیایی باغبان تاک

شرکت تحقیقاتی و تولیدی شیمیایی باغبان تاک مفتخر است که طی سالیان متمادی تلاش کرده است استفاده از سموم ارگانیک معدنی و مسی را در کشور توسعه داده و همپای آن فرمولاسیون های جدیدتری را برای سهولت و بهبود کار کشاورزان عزیز ارایه نماید.
این شرکت سال ها است که به عنوان تنها تولید کننده قارچ کش و باکتری کش های ارگانیک در ایران مشغول فعالیت بوده و محصولات تولیدی آن مورد تایید انجمن ارگانیک ایران میباشد.همچنین وب سایت و وبلاگ شرکت تحقیقاتی و تولیدی شیمیایی باغبان تاک در راستای آشنا شدن هر چه بیشتر کشاورزان ، باغبانان و سایر همکاران عزیز تهیه گردیده و امید است گامی مهم در راستای تحقق این امر برداشته باشد.

بایگانی

بیماری آنتراکنوز بادام

دوشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۲۹ ب.ظ

Almond anthracnose

بیماری قارچی آنتراکنوز، یکی از بیماری­ های مهم درختان بادام می­باشد. باران­ های بهاری نقش فراوانی در توسعه عامل بیماری دارند. نشانه­ های بیماری آنتراکنوز روی تمام قسمت­های هوایی درخت بادام قابل مشاهده است.

علائم بیماری:

علائم بیماری روی شکوفه­ ها به شکل سوختگی و پوسیدگی قهوه­ای قابل مشاهده است. این بیماری علاوه بر خشکیدگی شاخه­ های کوچک، باعث سوختگی حاشیه­ ای و از بین رفتن برگ­ها می­شود. به مرور برگ­های آلوده زرد و خشک شده و به صورت معلق روی شاخه باقی می­مانند. علائم بیماری روی پوست میوه شامل زخم­های مدور، نارنجی و آفتاب سوخته می­باشد. در مواقعی که شدت آلودگی بالا باشد، میوه­های آلوده چروکیده شده و شیره شفافی از آن­ها خارج می­شود. میوه آلوده از رشد باز­­مانده و به صورت خشکیده بر روی شاخه باقی می­ماند.

عامل بیماری، نحوه انتشار و چرخه زیستی آن:

عامل بیماری قارچ Colletotrichum acutatum می­باشد. زمستان­ گذرانی عامل بیماری در داخل چوب­ های خشکیده و میوه­ های خشک شده روی درخت صورت می­گیرد. شرایط آب و هوایی مرطوب و محدوده دمای ٢٣ الی ٢۶ درجه سانتی­گراد تاثیر زیادی در رشد عامل بیماری دارد. آبیاری پاششی، باد و باران باعث جابجایی عامل بیماری در سطح باغ می­گردد.


راه­های پیشگیری و کنترل بیماری:

  • کاشت ارقام مقاوم تر
  • هرس و جمع­ آوری بخش­های آلوده
  • آبیاری درختان به صورت قطره ­ای
  • استفاده از بردوفیکس به شرح زیر:

- سم پاشی با بردوفیکس ١۰ در هزار پس از ریزش ٧۰ درصد برگ­ها در پاییز

- سم پاشی با بردوفیکس١۰ در هزار پس از هرس زمستانه

- سم پاشی با بردوفیکس ١۰ در هزار هنگام تورم جوانه ­ها

- سم پاشی با بردوفیکس ۵ در هزار بعد از ریزش گلبرگ ­ها